Technische SEO

Wanneer je begint aan een nieuw SEO traject dan is het van belang dat je op alle punten eventuele valkuilen of juist kansen in kaart brengt. Het is bijvoorbeeld ontzettend gemakkelijk om slechte online resultaten te wijten aan de content op je website. Echter hoeft dit zeker niet het geval te zijn. Wat zeker net zo belangrijk en bepalend kan zijn is de technische kant achter je website. Door hier aanpassingen in te brengen kun je snel en effectieve resultaten bereiken. Wat kun je nu zelf doen of laten doen aan je website of laten uitvoeren door een online marketing specialist?website

Descriptions, Title’s en nog veel meer

Wat belangrijk is om je website goed af te stemmen op Google is het invullen van een Meta title en een Meta descripton. Een meta description is de tekst die iets zegt over jouw website in de zoekresultaten van Google. Deze kun je dus converterend maken door bijvoorbeeld te kiezen voor: Uw meest betrouwbare makelaar transparant effectief vakkundig. Daarnaast is het belangrijk dat je de Title’s goed instelt. Op deze manier kan Google maar ook de gebruiker snel zien wat het precieze onderwerp van een pagina is.

Sitemap en robots.txt

Het is belangrijk dat Google updates op je website snel ziet. Het eerste wat de crawler tegenkomt is de Sitemap, tenminste als deze is toegevoegd aan Robots.txt. Wanneer je je website snel geïndexeerd wilt hebben dan komt je robots.txt er zo uit te zien:

User-agent: *

Sitemap: https://www.detacheringict.nl/sitemap_index.xml

Verder zou je er nog voor kunnen kiezen om zaken zoals de admin te disalowen, zodat Google deze niet kan crawlen. Dit zijn een paar aandachtspuntjes voor het technische verhaal achter SEO, wat nog veel verder gaat. Andere zaken zijn bijvoorbeeld Mobiele optimalisatie, goede content met de juiste kopjes (H1, H2, H3) Wanneer je in zee gaat met een online marketing bureau dan zullen zij ook aandacht hebben voor onder andere deze punten evenals de content en offsite SEO.