Handige software voor startende zzp-ers

Ben jij een startende ondernemer of zzp’er en wil jij je hier meer in verdiepen en verbreden, dan ben je hier aan het goede adres. Het is erg belangrijk om te weten welke software het meest handige is om te gebruiken als je als zzp’er gaat beginnen. Als je nog niet de juiste software hebt, zijn er verschillende sites, waar je deze kunt kopen of downloaden.

De meeste software die wordt gebruikt door zzp’ers op de PC, zijn onder andere Windows Office, Google Drive, E-mail, en software om je facturatie op orde te houden en te regelen.
Windows office wordt ook wel onderverdeeld op je PC als: Word, Excel, Powerpoint etc. Die zijn het meest gebruikt omdat je alle bestanden zelf kunt maken en kunt opslaan. Bij elk bedrijf wordt dit gebruikt. Dus is het ook handig om als zzp’ers hier rekening mee te houden en hiervoor te zorgen dat je dit op je PC hebt staan.

Google Drive

Dit is een programma die alles opslaat waar je ook bent, of je nou in de trein bent, op je mobiel, tablet of telefoon. Je kunt alles op een plek opslaan. Zo heb je dus alles altijd bij de hand. Hoe handig is dat! Het heeft ook een grote opslagruimte waarin je een hoop kunt opslaan, je hoeft dus niet te kiezen wat je belangrijker vindt.

E-mail

Je e-mail is natuurlijk helemaal handig om zo je contacten te onderhouden en je zaken op orde te houden. Zorg er wel voor dat je een nette e-mailadres hebt die gemakkelijk te gebruiken is voor de mensen waar jij voor werkt. Verzin dus geen gekke namen of grapjes. Probeer het wel serieus te houden.

Exact

Dit is dus facturatie software, het enige nadeel is dat je na een maand gratis proberen hiervoor moet betalen. Het is handig om te gebruiken omdat het heel nauwkeurig gebeuren moet. Je kunt je geen fouten permitteren dus is het belangrijk om te zoeken wat het beste bij jou past. Exact is een facturatie software waarbij alles nauwkeurig wordt afgehandeld tot op de puntjes aan toe. Zonder je eigen hersenen maar al te veel te kraken. Vind je dit juist leuk om te doen? Dan kun je natuurlijk ook gewoon je facturatie maken op Excel of Word van Office. Want ook dit is natuurlijk te doen. Je moet alleen even uitzoeken, wat jij het prettigst vindt om mee te werken en wat bij jou past.