Een cloud CRM voor je bedrijf

Een cloud CRM, een term waar je misschien nog nooit van hebt gehoord. De cloud is geen nieuw begrip. Het betekent in het kort dat je documenten en gegevens in de lucht zijn opgeslagen. Dit zodat je daar via elke computer bij kan komen. Een CRM (Customer relation management) is een systeem waarmee je je klanten kan beheren. Dit is een CRM voor bedrijven die hun klanten overzichtelijk willen beheren en inzien. Hieronder zijn een aantal functies toegelicht.

Software uitleg

Er zijn verschillende aanbieders van software op dit gebied. Echter zijn er veel belangrijke punten om rekening mee te houden. Omdat je vaak met meerdere collega’s aan een document werkt, is het belangrijk dat de software cloud based is. Software zoals Zoho CRM biedt deze mogelijkheid. Elk software CRM pakket werkt weer anders. Laat je door een gespecialiseerd bedrijf informeren over de uitleg en hoe je moet omgaan met de software. Dit zorgt ervoor dat het overzichtelijk blijft en je voor een langere tijd profiteert van het systeem.

Implementatie met Google

Werk je veel met Google applicaties zoals g-mail en andere Google applicaties. Dan is het aan te raden om een CRM systeem te kiezen die geïmplementeerd is met Google applicaties. Dit zorgt voor een fijne aansluiting met je huidige programma’s. Informeer naar de mogelijkheden bij een gespecialiseerd bedrijf. Bedrijven zoals Zoho zijn anno 2015 bezig met de ontwikkeling van de applicaties voor de Apple smartwatch.

Cloud based werken

Cloud based werken en dit met combineren met meerdere platvormen. Dit is de perfecte oplossing voor vele bedrijven. Via tablet, smartphone, computer en smartwatch gezamenlijk in het CRM aanpassingen maken. Voor de collega’s die onderweg zijn is dit de perfecte oplossing.

Offline naar online

Van het ouderwets werken op papier verplaatst dit naar digitaal. Een onoverzichtelijke klapper met notitie aantekeningen zijn verleden tijd. Het online wegzetten van je klant data is niet meer weg te denken bij bedrijven zowel kleinen bedrijven en grote bedrijven. Dit is voor je bedrijf een groot voordeel zie de onderstaande voordelen. Maar ook voor je klant, deze zal merken dat de communicatie beter verloopt.

Voordelen

Hieronder staan nog een aantal voordelen op een rijtje:

  • Al het contact met de klant opgeslagen op een centraal punt
  • Betalen per maand per gebruiker
  • Overal kunnen werken door de cloud oplossing
  • Beschikbaar voor verschillende platvormen
  • Geen lastige technische kennis vereist
  • Altijd juist geïnformeerd over je klanten door een database